Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,050,812
Application of Queuing Theory in Service Design
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Dinh Son Nguyen
Nơi đăng:
Industrial Engineering and Engineering Management (IEEM), 2017 IEEE International Conference on;
S
ố:
2017;
Từ->đến trang
: 837-840;
Năm:
2017
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The requirements of clients are more complex with higher expectations and tightened schedule due to rapid development of science and technology. In the context of concurrent and global economy, satisfaction of customers' requirements is an important key in the engineering product-service design process. One of the requirements from customers is to reduce the costs, including cost of development, material costs and conversion costs. Thus, cost reduction has become an important challenge in product-service design while the satisfaction of the customers' requirements is still ensured. An approach based on the queuing theory is proposed in this paper to solve these problems. A mathematical model analysis to determine the important parameters as the mean waiting time, number of service platforms, probability of customer waiting in queue is presented in the paper. The service designer can use them to find the optimized solution for the designed service.
ABSTRACT
The requirements of clients are more complex with higher expectations and tightened schedule due to rapid development of science and technology. In the context of concurrent and global economy, satisfaction of customers' requirements is an important key in the engineering product-service design process. One of the requirements from customers is to reduce the costs, including cost of development, material costs and conversion costs. Thus, cost reduction has become an important challenge in product-service design while the satisfaction of the customers' requirements is still ensured. An approach based on the queuing theory is proposed in this paper to solve these problems. A mathematical model analysis to determine the important parameters as the mean waiting time, number of service platforms, probability of customer waiting in queue is presented in the paper. The service designer can use them to find the optimized solution for the designed service.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn