Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,421,244
Hierarchical complexity and seasoned equity offerings
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Viet Anh Hoang, Huu Cuong Nguyen, Ba Thanh Truong, Phuong Uyen Le, Hoang Long Phan, Thi Hong An Thai
Nơi đăng:
Review of Behavioral Finance (Scopus: Q2, ESCI);
S
ố:
EarlyCite;
Từ->đến trang
: 1-25;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Purpose
Using a substantial sample of U.S.-listed firms’ Seasoned Equity Offerings (SEOs) spanning the period from 2012 to 2017, we examine the relationship between hierarchical complexity and the selection of SEO methods.
Design/methodology/approach
We employ multinomial logistic regression to examine the influence of hierarchical complexity on the choice among various SEO techniques. To strengthen the robustness of our results, we employ a two-stage-least-squares (2SLS) analysis and utilize propensity score matching to address potential endogeneity issues and mitigate self-selection bias, respectively.
Findings
The research indicates that companies characterized by high levels of hierarchical complexity tend to steer clear of accelerated offerings but exhibit a preference for rights offerings over firm commitment offerings. This tendency is plausibly attributed to the impact of hierarchical complexity, which diminishes information transparency and heightens information asymmetry. Furthermore, the study highlights a negative association between hierarchical complexity and firm value following SEOs.
Originality/value
While an expanding body of evidence establishes a connection between hierarchical complexity and various firm- or market-specific activities, to the best of our knowledge, there are no specific empirical studies that have investigated how hierarchical complexity impacts equity offering strategies. Building on the established correlation in previous research between hierarchical complexity, information transparency, and asymmetric information, and recognizing the critical role of information in the selection of SEO methods, our study reveals that hierarchical complexity may diminish information transparency, heighten information asymmetry, and hinder outside investors from fully grasping a firm’s actions and outcomes. Consequently, this influence extends to the methods of offerings chosen by listed companies.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn