Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,088,847
Sustainability and Corporate Social Responsibility from Business Ethics Perspective
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Hữu Cường
Nơi đăng:
Corporate Ownership and Control;
S
ố:
Volume 9 (Issue 1, Fall 2011, Scopus, Q3);
Từ->đến trang
: 115 - 121;
Năm:
2011
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Sustainability or sustainable development has become commonplace in the economic literature and become increasingly relevant to the academic literature and widely discussed by numerous of the researchers into social and environmental responsibility or corporate social responsibility (CSR), both from an economic and moral perspective. However, the thorough discussion of CSR under business ethics perspective in a broad view from the international or global context, to the organisational responses, and to individual attitudes does not exist in the current literature. This paper attempts to discover ethical responses to CSR from international organisations, companies, and individuals. Especially, each response is explained by different ethical theory.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn