Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,874,062
Determination of Dynamic Impact Factor for Continuous bridge and Cable-stayed bridge due to vehicle braking force with experimental investigationabortion stories gone wrong read teenage abortion facts
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Xuan-Toan Nguyen, Van-Duc Tran
Nơi đăng:
Proceedings of the 16th Asia Pacific Vibration Conference;
S
ố:
ISBN: 978-604-938-726-5;
Từ->đến trang
: 196-203;
Năm:
2015
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The dynamic impact factor (or dynamic load allowance) is an important parameter in the highway bridges design because traffic load is considered as a static load increased by an impact factor in common bridge analysis method. Impact factor is just a function of span length or the first vibration frequency of the bridge according to the present national codes. In fact, the impact factors depend on many other parameters such as vehicle speed, axle-loads, axle spacing, the number of axles and dynamic characteristics, type of bridge supports, vehicle-super structure interaction, road surface roughness, and the influence of other secondary parameters. This paper presents the experimental investigation of the continuous bridge and the cable-stayed bridge subjected to vehicle braking. The empirical findings show that the impact factor considering vehicle braking force provides more conservative values with respect to the structural performance of bridges under dynamic loading
ABSTRACT
The dynamic impact factor (or dynamic load allowance) is an important parameter in the highway bridges design because traffic load is considered as a static load increased by an impact factor in common bridge analysis method. Impact factor is just a function of span length or the first vibration frequency of the bridge according to the present national codes. In fact, the impact factors depend on many other parameters such as vehicle speed, axle-loads, axle spacing, the number of axles and dynamic characteristics, type of bridge supports, vehicle-super structure interaction, road surface roughness, and the influence of other secondary parameters. This paper presents the experimental investigation of the continuous bridge and the cable-stayed bridge subjected to vehicle braking. The empirical findings show that the impact factor considering vehicle braking force provides more conservative values with respect to the structural performance of bridges under dynamic loading
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn