Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,343,231
Application of Finite Element Method to Analyze the Vibration and Dynamic Impact Factor of Displacement in I-Girder Bridge with Link Slab Due to Random Vehicle Load
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Toan Nguyen-Xuan, Thuat Dang-Cong, Loan Nguyen-Thi-Kim, and Thao Nguyen-Duy
Nơi đăng:
Advances in Asian Mechanism and Machine Science. ASIAN MMS 2021. Mechanisms and Machine Science, vol 113. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91892-7_78;
S
ố:
ISBN 978-3-030-91892-7;
Từ->đến trang
: pp 814–824;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
I-girder bridge with link slab is the solution to reduce the number of expansion joints and improve the exploitability of the bridge. However, studies on the vibration of this type of structure under the effect of moving vehicles are limited. This paper presents some analysis results of vibration and dynamic impact factor (DIF) of displacement in I-girder bridge with link slab subjected to random vehicle load. The structural bridge consisting of three spans of I-girder with link slab is simulated by the finite element method. The moving load has three axes and is idealized by 6 degrees of freedom. The study is applied to Song Dinh bridge in Phan Thiet - Dau Giay highway construction Project, Vietnam. The obtained results of the vibration and DIF analysis are quite large compared to the values in current bridge design codes of Vietnam and the United States. The ruler of probability distribution of random variables about the DIF of displacement is not the same as the one of the input load. This proves that the mapping relationship between the DIF and the vehicle load has nonlinear signs.
ABSTRACT
I-girder bridge with link slab is the solution to reduce the number of expansion joints and improve the exploitability of the bridge. However, studies on the vibration of this type of structure under the effect of moving vehicles are limited. This paper presents some analysis results of vibration and dynamic impact factor (DIF) of displacement in I-girder bridge with link slab subjected to random vehicle load. The structural bridge consisting of three spans of I-girder with link slab is simulated by the finite element method. The moving load has three axes and is idealized by 6 degrees of freedom. The study is applied to Song Dinh bridge in Phan Thiet - Dau Giay highway construction Project, Vietnam. The obtained results of the vibration and DIF analysis are quite large compared to the values in current bridge design codes of Vietnam and the United States. The ruler of probability distribution of random variables about the DIF of displacement is not the same as the one of the input load. This proves that the mapping relationship between the DIF and the vehicle load has nonlinear signs.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn