Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,737,802
Project Management Knowledge of Construction Professionals: Cross-Country Study of Effects on Project Success
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Jui-Sheng Chou; Nelly Irawan;
Anh-Duc Pham
walgreens pharmacy coupon
site
promo codes walgreens
Nơi đăng:
ASCE Journal of Construction Engineering and Management (SCIE);
S
ố:
139;
Từ->đến trang
: 04013015_1-15;
Năm:
2013
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This multinational study of the contribution of the Project Management Body of Knowledge (PMBOK) to the success of construction engineering projects was performed to reveal cross-country similarities and differences. A survey questionnaire of professional engineers in the construction industry (project managers, stakeholders, and team members) was performed in Taiwan, Indonesia, and Vietnam. Structural equation modeling was used to determine the effects of PMBOK techniques/tools/skills (TTSs) on project success (PS). The contributions to the PMBOK include (1) a novel PS index (PSI) framework adapted from the American Customer Satisfaction Index and an importance-performance analysis (IPA) for prioritizing PMBOK TTS predictors of PS, (2) an IPA technique for identifying PMBOK TTS items that help construction practitioners improve PS by implementing effective managerial strategies, enhancing project performance, and improving the efficient use of management resources, and (3) guidance in the current use of PMBOK TTSs by practitioners and educators in the construction engineering field. Empirical data obtained in a cross-country comparison confirm that effective use of PMBOK TTSs substantially increases the probability of PS. Moreover, construction practitioners can develop management knowledge needed to increase the likelihood of PS based on TTS that this study identified as essential for project performance.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn