Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 63,828,827

 Giải pháp tổ chức và điều khiển giao thông trên các tuyến phố ở đô thị Việt Nam khi có hệ thống xe buýt nhanh vận hành.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Phan Cao Thọ, Nguyễn Văn Tê Rôn
Nơi đăng: Journal of Science and Technology, The University of Danang.; Số: No 6(91)/2015.;Từ->đến trang: 32-35;Năm: 2015
Lĩnh vực: Kỹ thuật; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
walgreens pharmacy coupon site promo codes walgreens
ABSTRACT
The strategy for sustainable transportation development in Vietnam nowadays is focusing on public transport as the most important and long term solution. Bus Rapid Transit (BRT) has been designed and implemented in Hanoi, then HoChiMinh and Danang in the near future. There are issues to be considered, basically how to maximize BRT’s advantages to attract customers, regarding to providing transit services with high quality, punctuality and reliability. Characterized by its own exclusive lane, BRT has always prioritization at intersections as well as along routes, this creates difficulties in case of narrow streets and mixed traffic condition in Vietnam. How to allocate BRT lane or to negotiate between BRT and other transport modes in the shared lane to achieve the whole system efficiency? Actually, BRT buses run non-stop between two BRT stations in order to reach their highest economic travel speeds, therefore adequate solutions at intersections and along routes are indispensable. This study presents design solutions for BRT lane and prioritization on Vietnam urban streets. Case study of BRT1 in Danang city is also conducted with the help of traffic microsimulation tools VISSIM.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn