Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,421,500
Quan điểm của các cá nhân tham gia hoạt động dạy học hòa nhập cho trẻ khuyết tật ở trường tiểu học
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Long Kim Vo*; Bach Xuan Tran
Nơi đăng:
Journal of Curriculum and Teaching;
S
ố:
doi:10.5430/jct.v12n6p174 URL: https://doi.org/10.5430/jct.v12n6p174;
Từ->đến trang
: 174 -185;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This research aims to examine the current state of inclusive teaching for children with disabilities in primary schools within the South-Central region, Vietnam. A survey involving administrators, teachers, and parents was conducted across 30 primary schools in Da Nang City, Phu Yen Province, and Ninh Thuan Province. The study investigates participants’ perceptions of inclusive teaching activities, the realization of inclusive teaching objectives, content alignment, teaching methods, and assessment practices. Survey data from 390 participants was analyzed to extract insights and patterns. The data collection took from December 2020 to August 2021. The study explored perceptions of inclusive teaching importance, revealing that 7.95% found it “very important”, 8.97% deemed it “important”, 13.85% considered it “less important”, and 69.23% found it “not important”. The assessment of correctness yielded mean scores ranging from 1.65 to 3.50. The achievement of inclusive teaching objectives scored between 3.37 and 3.47. Integrating inclusive teaching content received mean scores from 3.35 to 3.50. Various teaching forms scored between 1.60 and 2.36, indicating potential improvements. Inclusive teaching methods scored between 1.76 and 3.40. Evaluation and assessment mean scores ranged from 1.70 to 2.22. This research contributes to the ongoing dialogue on inclusive education, offering a comprehensive understanding of the challenges and opportunities in providing effective and inclusive learning experiences for children with disabilities in the South-Central region, Vietnam. Keywords: inclusive teaching, children with disabilities, primary schools, south central region, Vietnam
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn