Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,421,080
Managing the objectives of inclusive teaching for primary school children with disabilities
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Long Kim Vo1; Bach Xuan Tran 2
Nơi đăng:
Managing the objectives of inclusive teaching for primary school children with disabilities;
S
ố:
Revista GeSec ISSN: 2178-9010 São Paulo, SP, Brasil v. 14, n. 11, p. 20396-20423,2023;
Từ->đến trang
: 20396-20423;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This study investigates the management of inclusive teaching and learning activities for children with disabilities in primary schools across the South Central region. The study’s comprehensive approach involves administrators, teachers, and parents as key stakeholders, providing a holistic understanding of the current state of inclusive practices. Utilizing a cross sectional survey design, data was collected from December 2020 to August 2021. A total of 30 primary schools were selected from Da Nang City, Phu Yen Province, and Ninh Thuan Province. The participants included 60 administrators, 300 teachers, and 30 parents. A tailored questionnaire was administered to each group, addressing aspects such as goals, content, methods, evaluation, facilities, policies, and coordination. Quantitative data were processed using statistical analysis, calculating mean scores and percentages to assess performance and efficiency levels within each dimension. The results were presented in tables, highlighting the alignment or disparity between performance and efficiency. The findings shed light on the current landscape of inclusive education practices. While certain dimensions demonstrate harmonious alignment between performance and efficiency, others reveal opportunities for optimization. The study underscores the vital role of administrators, teachers, and parents in shaping inclusive education. By addressing the diverse dimensions of management, the research offers valuable insights to policymakers, educators, and stakeholders involved in fostering inclusive teaching environments for children with disabilities. The research provides empirical evidence to guide improvements in the implementation of inclusive teaching and learning activities, ultimately enhancing the educational experiences of children with disabilities. Keywords: Inclusive Teaching. Children With Disabilities. Primary Schools. Administration. Management
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn