Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,421,194
ABILITY TO ADVISE AND SUPPORT STUDENTS IN EDUCATIONAL ACTIVITIES OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
aSon Quang Le, b Duyen Thi Le, c Dieu Thi Thanh Bui, d Bach Xuan Tran
Nơi đăng:
JOURNAL OF LAW AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT;
S
ố:
Vol. 12 No. 1 (2024): Continuous publication;
Từ->đến trang
: 1-19;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Background: This study investigates the competencies of primary school teachers in Da Nang city, with a specific focus on their abilities to advise and support students in educational activities. Purpose: This research examines the relationship between teachers' identification of psychological issues, consulting and support skills, and educational topic development to understand and improve student guidance skills. The research conducted in this study involved 312 primary school teachers from 12 primary schools in Danang City, Vietnam. Results: The assessment reveals commendable strengths in teachers’ identification of students’ difficulties in learning activities, with a robust mean score of 3.34. Additionally, proficiency is noted in questioning (M = 3.17, SD = 0.815), observation (M = 3.23, SD = 0.832), and the development of educational topics (M = 3.23). However, the study also illuminates areas for improvement, including communication and self-awareness challenges, empathy skills, instructional and feedback proficiency, and the creation and maintenance of psychological counseling records. Acknowledging the limitations of self-assessment and the regional specificity of the study, the results contribute valuable insights for educators, administrators, and policymakers. Implications: The research not only informs targeted interventions to enhance teacher effectiveness but also adds to the ongoing discussions on effective teaching practices and student support in primary education. By recognizing strengths and areas for improvement, this study serves as a foundation for fostering continuous improvement and enhancing the overall quality of teaching and support for students in primary education in Da Nang City, Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn