Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,314,500

 Educational philosophy for Vietnam in the present era - Multidisciplinary Science Journal
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Tran Mai Uoc - Le Huu Ai - Nguyen Thi Thanh Binh
Nơi đăng: Malque; Số: Vo. l5 (2023), e2023062;Từ->đến trang: 7-23;Năm: 2023
Lĩnh vực: Xã hội nhân văn; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
AbstractThe present era witnesses rapid advancements in science, technology, and unforeseen transformations that impact all dimensions of the global economy and society, including Vietnam. Consequently, a comprehensive reform of the education system becomes necessary to address the evolving developmental requirements. This reform encompasses multiple aspects such as organizational structure, administrative management, curriculum content, teaching methodologies, and quality assurance. To navigate the changing landscape effectively, the establishment of an educational philosophy that can guide the activities of educational institutions within the national education system becomes imperative. This article acknowledges the crucial need, given the current state of education, to formulate an educational philosophy that will provide direction for Vietnam's education in the new contextual landscape.
[ Multidisciplinary Science Journal, 5, 2023062. https://doi.org/10.31893/multiscience.2023062 ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn