Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,979,969
A study on motorcycles overturning due to strong wind on Tran Thi Ly Bridge- Danang city
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Duy Hung Duy Vo
*
and Vu Anh Do
Nơi đăng:
The International Conference on Water Resources and Coastal Engineering;
S
ố:
ISBN 978-604-67-1554-2;
Từ->đến trang
: 110-120;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Motorcycle is a typical transportation mean in Vietnam. In present, motorcycles travel in strong wind conditions is always difficult and can lead to unacceptable accidents that may have an adverse effect on people who ride the motorbike. In this case, so many accidents are in relation to motorcycle because of strong wind when the resident move on the bridges. In general, there are various researches about car overturning in development country (ex: Japan, America, France…) but the overturning of motorbikes is quite new and not so much researches mentioned about this. The paper introduces a solution to ensure safety for motorcycle crossing the Tran Thi Ly Bridge in windy weather. Solving the problem of balancing motorcycles while crossing the bridge under effect of of wind. In addition, this paper illustrating the graph about the effect of wind direction, wind speed and vehicle velocity on the dynamic balance of the vehicle, which determines the critical wind speed when crossing the bridge by each wind level, wind direction. Finally, current study propose the measures to regulate traffic with each level of wind and wind direction. Besides that, author also propose measures to minimize the wind effects on motorcycles on Tran Thi Ly Bridge. Regulatory modalities can be applied to other bridges in the city.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn