Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,512,438
VIBRATION ANALYSIS OF AUTOMOTIVE STRUCTURE USING FREQUENCY RESPONSE FUNCTION METHOD
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Lê Minh Đức, Lê Công Tín, Huỳnh Tấn Tiến
Nơi đăng:
JST-UD;
S
ố:
21;
Từ->đến trang
: 91-97;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Nowadays, with the rapid development of the economy and material life, accordingly, customers tend to choose high-quality and safe means of vehicle. Vibration and noise are the two important factors in assessing the quality of a vehicle, in which the vibration factor not only reduces the comfort of passengers but also directly affects the life of the vehicle. Therefore, the study on the calculation method of the vehicle’s structure vibration is a necessary mission. This study applies of Frequency Response Function (FRF) method to analyze the resonance vibration on the THACO TB120S Bus Chassis Frame. The results of the FRF analysis are validated accurately through experimental measurements. FRF analysis shows the frequency that causes structural resonance and resonance amplitude, thereby providing a basis for appropriate design adjustment, contributing to improve the quality of automotive products, and strengthening the product design capabilities.
ABSTRACT
Nowadays, with the rapid development of the economy and material life, accordingly, customers tend to choose high-quality and safe means of vehicle. Vibration and noise are the two important factors in assessing the quality of a vehicle, in which the vibration factor not only reduces the comfort of passengers but also directly affects the life of the vehicle. Therefore, the study on the calculation method of the vehicle’s structure vibration is a necessary mission. This study applies of Frequency Response Function (FRF) method to analyze the resonance vibration on the THACO TB120S Bus Chassis Frame. The results of the FRF analysis are validated accurately through experimental measurements. FRF analysis shows the frequency that causes structural resonance and resonance amplitude, thereby providing a basis for appropriate design adjustment, contributing to improve the quality of automotive products, and strengthening the product design capabilities.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn