Nguyễn Thị Mỹ Hằng
 

  Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,041,061

 
Mục này được 27927 lượt người xem
Họ và tên:  Nguyễn Thị Mỹ Hằng
Giới tính:  Nữ
Năm sinh:  11/10/1988
Nơi sinh: Đà Nẵng
Quê quán 
Tốt nghiệp ĐH chuyên ngành:  Sư phạm tiếng Anh; Tại: Đại học Ngoại Ngữ Đà Nẵng
Đơn vị công tác: Khoa Sư phạm Ngoại ngữ; Trường Đại học Ngoại Ngữ
Học vị: Tiến sĩ; năm: 22; Chuyên ngành: Ngôn ngữ học ứng dụng; Tại: Victoria University of Wellington
Lĩnh vực NC: Kiểm tra đánh giá Tiếng Anh cho mục đích học thuật; Phương pháp giảng dạy Tiếng Anh
Ngoại ngữ: Tiếng Anh
Điện thoại: Đăng nhập để thấy thông tin; Mobile: Đăng nhập để thấy thông tin
Email: Đăng nhập để thấy thông tin
 Quá trình giảng dạy và công tác
 Từ 10/2010 - 01/2012: Công tác tại khoa Tiếng Anh, Đại học Ngoại Ngữ - Đại học Đà Nẵng
Từ 02/2012 - 06/2013: Học thạc sĩ chuyên ngành Ngôn ngữ học ứng dụng tại Victoria University of Wellington, New Zealand
Từ 07/2013 - 03/ 2017: Công tác tại khoa tiếng Anh, Đại học Ngoại Ngữ - Đại học Đà Nẵng
Từ 04/2017 - 11/2018: Công tác tại khoa Sư phạm Ngoại Ngữ, trường Đại học Ngoại Ngữ, Đại học Đà Nẵng
Từ 12/2018 - 11/2022: Nghiên cứu sinh tại Victoria University of Wellington, New Zealand
Từ 12/2022 - nay: Công tác tại khoa Sư phạm Ngoại Ngữ, trường Đại học Ngoại Ngữ, Đại học Đà Nẵng
 Các bài báo, báo cáo khoa học
TRONG NƯỚC:
[1]Bài báo: A review of IELTS Writing test. Tác giả: Nguyễn Thị Mỹ Hằng. The University of Danang - Journal of Science and Technology. Số: 107(10). Trang: 16-18. Năm 2016. (Nov 28 2016 10:56AM)
[2]Bài báo: An investigation into the use of peer feedback in learning the writing skill of first-year students at the English department, University of Foreign Language Studies - the University of Danang. Tác giả: Nguyễn Thị Mỹ Hằng. The University of Danang - Journal of Science and Technology. Số: 105(8). Trang: 16-19. Năm 2016. (Oct 5 2016 4:04PM)
QUỐC TẾ:
[1]Article: Evaluating multiword unit word lists for academic purposes. Authors: Thi My Hang Nguyen; Averil Coxhead. ITL - International Journal of Applied Linguistics. No: 174 (1). Pages: 83-111. Year 2023. (Sep 6 2023 9:07PM)
[2]Presentations: Investigating test-taking strategies to collect validity evidence for a collocation test. Authors: Thi My Hang Nguyen. 57th RELC International Conference. Year 2023. (Sep 6 2023 9:09PM)
[3]Presentations: Reflecting on L2 collocation test design. Authors: Thi My Hang Nguyen. Hiroshima Lexical Research Forum 2022. Year 2022. (Sep 6 2023 9:13PM)
[4]Presentations: What are the pros and cons of wordlist-based development of academic collocation tests?. Authors: Thi My Hang Nguyen. Linguistics and Applied Language Studies (LALS) seminar series, Victoria University of Wellington, New Zealand. Year 2021. (Mar 3 2022 9:08PM)
[5]Presentations: An evaluation framework for lists of multiword units. Authors: Thi My Hang Nguyen. Hiroshima Lexical Research Forum 2021. Year 2021. (Mar 3 2022 9:09PM)
[6]Presentations: An Academic Collocation Recall Test. Authors: Thi My Hang Nguyen. American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2021 virtual conference. Year 2021. (Mar 3 2022 9:10PM)
[7]Article: Review of Siyanova-Chanturia, A., & Pellicer-Sanchez, A., Eds. (2019) Understanding formulaic language: A second language acquisition perspective. Authors: Thi My Hang Nguyen. ITL - International Journal of Applied Linguistics. No: 171 (2). Pages: 307-311. Year 2020. (Mar 3 2022 9:04PM)
[8]Presentations: Development and initial validation of the Academic Collocation Recall Test. Authors: Thi My Hang Nguyen. Language Testing Research Centre (LTRC)/ Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand (ALTAANZ Online Celebratory Event 2020. Year 2020. (Mar 3 2022 9:12PM)
[9]Presentations: Developing a recall test of academic collocations. Authors: Thi My Hang Nguyen. Hiroshima Vocabulary Acquisition Research Group (H-VARG) Conference. Year 2020. (Mar 3 2022 9:14PM)
[10]Presentations: Comparing and evaluating two published lists of academic collocations. Authors: Thi My Hang Nguyen. Applied Linguistics Association of New Zealand (ALANZ) Symposium 2020. Year 2020. (Mar 3 2022 9:14PM)
[11]Presentations: Initial steps towards an investigation of L2 academic collocational knowledge in English. Authors: Thi My Hang Nguyen. Language Data Analysis Summer School, University of Canterbury, New Zealand. Year 2019. (Mar 4 2022 12:37AM)
[12]Article: Examining second language receptive knowledge of collocation and factors that affect learning. Authors: Thi My Hang Nguyen* & Stuart Webb. Language Teaching Research. No: 21(3). Pages: 298-320. Year 2017. (Mar 3 2022 9:18PM)
[13]Presentations: Evaluating the Teaching of Listening Skill at University of Foreign Language Studies – The University of Danang Using the Five Opportunity Standards Proposed by Newton (2009). Authors: Thi My Hang Nguyen. Blended learning & Innovative Approaches to Language Teaching. Year 2016. (Jun 12 2017 10:47AM)
[14]Presentations: From peer review to peer rewriting. Authors: Thi My Hang Nguyen. From Action to ASEAN: Action Research Colloquium for Language Teachers. Year 2014. (Jan 9 2015 6:30PM)
[15]Presentations: Second Language Knowledge of Collocation. Authors: Thi My Hang Nguyen. 2013 International Conference on Innovation in English Teaching and Research. Pages: 26. Year 2013. (Jan 9 2015 6:34PM)
  
 Sách và giáo trình
[1]Researching Vocabulary: Mixed Methods Research Chủ biên: Carol Chapelle. Đồng tác giả: Thi Ngoc Yen Dang; Van Duy Vu. Nơi XB: John Wiley & Sons, Ltd. Năm 2023.(Sep 6 2023 9:15PM)
[2]Taking a practical approach to academic vocabulary in second language teaching and learning Chủ biên: Eli Hinkel. Đồng tác giả: Averil Coxhead. Nơi XB: Routledge - Publisher of Professional & Academic Books. Năm 2022.(Sep 6 2023 9:17PM)
  
 Giải thưởng khoa học, phát minh và sáng chế
SttTênLĩnh vựcNăm nhậnSốNơi cấp
[1] Giải ba cuộc thi Sinh viên nghiên cứu khoa học

 Ngôn ngữ

 2010

 

 Bộ Giáo dục đào tạo

unfaithful spouse developerstalk.com i dreamed my husband cheated on me
manufacturer coupons for prescription drugs free printable viagra coupons viagra online coupon
[2] Giải nhất cuộc thi Sinh viên nghiên cứu khoa học

 Ngôn ngữ

 2010

 

 Đại học Đà Nẵng

  
 Khen thưởng
[1] Học bổng dành cho sinh viên xuất sắc của Đại học Ngoại Ngữ - Đại học Đà Nẵng. Năm: 2006 - 2010.
[2] Học bổng toàn phần New Zealand ASEAN Scholar Awards cho bậc Thạc sĩ. Năm: 2012.
[3] Bằng khen của Chủ tịch UBND thành phố Đà Nẵng cho tác giả đã có bài báo khoa học được công bố trên Tạp chí khoa học quốc tế uy tín (ISI). Năm: 2017.
[4] Học bổng toàn phần cho bậc Tiến sĩ của Victoria University of Wellington, New Zealand. Năm: 2018.
[5] Trợ cấp tham dự Language Data Analysis Summer School của University of Canterbury, New Zealand. Năm: 2019.
[6] Trợ cấp nghiên cứu (Research grant) của Victoria University of Wellington, New Zealand. Năm: 2020.
[7] Trợ cấp trình bày hội thảo (Conference grant) của Victoria University of Wellington, New Zealand. Năm: 2021.
  
 Thông tin khác
  

CHỨNG CHỈ CÁC KHÓA HỌC ĐàHOÀN THÀNH:

  • IELTS Teacher Training Program by IDP Education (2021)
  • Certified Journal Reviewer by the Open Journals in Education in collaboration with
    Routledge Global Student Mobility Series and STAR Scholars Network (2020)
  • Statistics in Practice by School of Mathematics and Statistics, Victoria University of Wellington, New Zealand (2019)
  • IELTS Invigilator Training by IDP Education (2018)
  • Training on Action Research by the National Foreign Languages 2020 Project (2015)
  • Training on Testing and Assessment by the National Foreign Languages 2020 Project (2015)
  • Statistics in Education for Mere Mortals by Canvas (2014)

PHẢN BIỆN CHO CÁC TẠP CHÍ:

  • Studies in Second Language Acquisition
  • Journal of English for Specific Purposes
  • Journal of Second Language Writing
  • Language Learning
  • The Journal of Asia TEFL
  • The International Journal of English Studies (IJES)

THÀNH VIÊN CÁC TỔ CHỨC HỌC THUẬT:

  • The Applied Linguistics Association of New Zealand (ALANZ)
  • The Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand (ALTAANZ)
  • European Association for Language Testing and Assessment (EALTA)
  • Hiroshima Lexical Research Forum (H-LRF)


  
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn