Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,418,125
Integrating digital literacy into foreign language education: A proposal
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Long V. Nguyen
Nơi đăng:
Kỷ yếu Hội thảo Quốc tế the International GloCALL 2019 Conference, 23-25 August;
S
ố:
0;
Từ->đến trang
: 16-18;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Abstract -
The paper presents a proposal for research into digital literacy and foreign language learning. The proposal is initiated by the three movements that affect English language education worldwide, including the growing need of using English as a global language, the integration of technology into education, and the language teaching pedagogical reform. Digital resources are now playing a significant role in education in general and English language education in particular. However, little is known, and therefore under-explored, about the importance of digital literacy in second language learning. Using connectivism as a novel theory of learning, the project aims to investigate a correlation of digital literacy and second language proficiency.
ABSTRACT
Abstract -
The paper presents a proposal for research into digital literacy and foreign language learning. The proposal is initiated by the three movements that affect English language education worldwide, including the growing need of using English as a global language, the integration of technology into education, and the language teaching pedagogical reform. Digital resources are now playing a significant role in education in general and English language education in particular. However, little is known, and therefore under-explored, about the importance of digital literacy in second language learning. Using connectivism as a novel theory of learning, the project aims to investigate a correlation of digital literacy and second language proficiency.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn