Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,894,784
Applying corpus linguistics to English textbook evaluation: A case in Viet Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huỳnh Thị Thu Nguyệt, Nguyễn Văn Long
Nơi đăng:
VNU Journal of Foreign Studies;
S
ố:
Vol. 36 Issue 6;
Từ->đến trang
: 109-121;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Looking at textbook evaluation from a corpus linguistics perspective, this paper compares two sets of textbooks used at senior high school in Vietnam and evaluate the effectiveness of the new one, centering on lexical resources at word level, particularly individual words and phrasal verbs. As for the comparison of the wordlist in general, the two corpora, taken from the two sets of textbooks, were analysed by Antconc software to extract the wordlist, then the two wordlists are compared by Venny 2.1.0 to see the similarities and differences. The research reveals a quantifiable evaluation of the lexical resources, tapping into the mutual and exclusive words, as well as examining lexical complexity of the two sets of textbooks. Unlike conventional textbook reviews focusing on grammar, this study is one of the first attempts to evaluate textbooks efficiency from corpus linguistics perspective, which in turn contributes to the improvement of the current English textbooks in Viet Nam, as well as a source of consideration for curriculum design worldwide.
ABSTRACT
Looking at textbook evaluation from a corpus linguistics perspective, this paper compares two sets of textbooks used at senior high school in Vietnam and evaluate the effectiveness of the new one, centering on lexical resources at word level, particularly individual words and phrasal verbs. As for the comparison of the wordlist in general, the two corpora, taken from the two sets of textbooks, were analysed by Antconc software to extract the wordlist, then the two wordlists are compared by Venny 2.1.0 to see the similarities and differences. The research reveals a quantifiable evaluation of the lexical resources, tapping into the mutual and exclusive words, as well as examining lexical complexity of the two sets of textbooks. Unlike conventional textbook reviews focusing on grammar, this study is one of the first attempts to evaluate textbooks efficiency from corpus linguistics perspective, which in turn contributes to the improvement of the current English textbooks in Viet Nam, as well as a source of consideration for curriculum design worldwide.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn