Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 110,024,877
Computer mediated collaborative learning within a communicative language teaching approach: A sociocultural perspective
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Văn Long
walgreens prints coupons
prescription coupon card
free printable coupons
Nơi đăng:
The Asian EFL Journal Quarterly
unfaithful spouse
developerstalk.com
i dreamed my husband cheated on me
;
S
ố:
12(1);
Từ->đến trang
: 202-233;
Năm:
2010
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
unfaithful spouse
developerstalk.com
i dreamed my husband cheated on me
ABSTRACT
The article aims to discuss the roles of computer mediated collaborative learning (CMCL) in English as a Foreign Language (EFL) classroom equipped with a communicative language teaching (CLT) approach. The presentation moves from an overview of the principal domains of sociocultural theory (SCT) applicable to collaborative second/foreign language learning to the review of the current CLT approach, the main focus of which is the context of Vietnamese language education. CMCL is then analysed in terms of how it is able to support and enhance language improvement in the given CLT context. The conclusion drawn from the discussion is that CMCL with its potential benefits is capable of helping solve certain issues raised from the introduction of CLT approach into the Vietnamese language classroom, including Confucian educational values, examination-oriented educational system, class management, and authentic communication. It is thereby argued that CMCL may possibly flow smoothly on CLT foundation when the whole context is viewed from SCT lens, and that though the focus is on the particular Vietnamese social setting, there is no reason in which the concerns considered in this paper cannot be shared in other relevant milieu.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn