Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,856,761
Computer mediated communication and foreign language education: Pedagogical features
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Văn Long
Nơi đăng:
International Journal of Instructional Technology and Distance Learning
abortion stories gone wrong
read
teenage abortion facts
cvs weekly sale
shauneutsey.com
prescription savings cards
;
S
ố:
5(12);
Từ->đến trang
: 23-44;
Năm:
2008
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This meta-analysis article starts with a critical review of Computer Mediated Communication (CMC) from various theoretical perspectives, namely structural, cognitive, and sociocultural. This is followed by the discussion characteristics, modes, and scopes of CMC. The presentation then moves from an overview of didactic features of CMC in general education to pedagogical benefits of CMC in foreign language learning and teaching. The conclusion drawn from the discussion is that CMC, both synchronous and asynchronous, possesses potential advantages capable of improving learners’ foreign language development; and that future research in many
aspects of CMC in language education is still needed.
Keywords: Computer-Mediated Communication, CMC Learning, CMCL, Computer-Assisted Language Learning, EFL, face-to-face, Pedagogy, Sociocultural theory.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn