Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,076,663
Wiki-mediated peer review process: Participation and interaction
abortion stories gone wrong
how to abort at home
teenage abortion facts
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Văn Long
Nơi đăng:
In E. McKay (Ed.), ePedagogy in Online Learning: New Developments in Web Mediated Human Computer Interaction;
S
ố:
Hershey, PA: IGI Global;
Từ->đến trang
: 134-155;
Năm:
2013
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The focus of this chapter is to explore if the collaborative potential offered by wikis translates into actual practice. The study examines the peer review process of 20 groups of English as a foreign language (EFL) students from two classes, i.e. paper-based class and wiki class, of a (Bachelor of Arts) BA in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) program in a large university in Central Vietnam. Data analysis shows that the user-friendly wikis afford learning opportunities in two levels of analysis, namely participation and interaction, which lead to a high degree of information synthesis in the collaborative learning process. In terms of quantity, the multi-way nature of wiki-based exchanges confirms its characteristic of an ‘architecture of participation’. Likewise, the quality of the online peer review process is confidently affirmed in all three themes of collaborative interaction, i.e. socioaffective, organizational, and sociocognitive. It is concluded that the online platform of wikis turns the peer review process into a networking of both the academic and the social; and that wikis support a non-linear nature of collaborative learning.
ABSTRACT
The focus of this chapter is to explore if the collaborative potential offered by wikis translates into actual practice. The study examines the peer review process of 20 groups of English as a foreign language (EFL) students from two classes, i.e. paper-based class and wiki class, of a (Bachelor of Arts) BA in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) program in a large university in Central Vietnam. Data analysis shows that the user-friendly wikis afford learning opportunities in two levels of analysis, namely participation and interaction, which lead to a high degree of information synthesis in the collaborative learning process. In terms of quantity, the multi-way nature of wiki-based exchanges confirms its characteristic of an ‘architecture of participation’. Likewise, the quality of the online peer review process is confidently affirmed in all three themes of collaborative interaction, i.e. socioaffective, organizational, and sociocognitive. It is concluded that the online platform of wikis turns the peer review process into a networking of both the academic and the social; and that wikis support a non-linear nature of collaborative learning.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn